onsdag 4 april 2007

Nils Skriver lite.

Idag är de onsdag. Det är väldigt klassiskt för bloggar att ursäkta sig för att man skriver för sällan. vi är ganska klassiska och ber om ursäkt för att vi inte har skrivit på ett par dagar. mestadels för att vi aldrig har tillgång till internet tillsammans jag och gustav och för att vi inte haft speciellt mycket att skriva om.
Nu kommer iaf en sammanfattning av måndagen och tisdagen. måndagen var som vanligt på praktikplatserna. Jag (alltså nils) Fick som uppdrag att göra en baksida till tidningsprojektet de satt mig på. Äntligen ett kreativt arbete. Så jag fick en lista på tyska namn. dessa var handskrivna med taskig handstil o det är sannerligen inte lätt att tyda tyska namn sådär. det slutade med att Frau schutze (Min handledare) fick skriva om alla namn eftersom att jag hade stavat fel på varenda namn.
Ni kan få se en bild på hur resultat blev. detta arbetet tog ca 3 timmar att göra och jag hade två dagar på mig att göra det. det är med andra ord inte helt fullt upp här på praktiken.

Senare på måndagen var det dags o tvätta o sedan spenderades lite tid med våra datorer (som både nils och gustav är helt kära i) Tisdagens arbete var lika lugnt som måndagens och jag har tyvärr inte så mycket att säga om gustavs praktikplats för han berättar inte så mycket om det. men han verkar ha fått tag i någon kille där på praktiken som är schysst och som verkar ha samma intresse för musik som gustav har.

Denna onsdag är sista dagen för mig (fortfarande nils) på praktiken eftersom att på fredagen så är alla lediga här i tyskland och på torsdag hade min handledare alldeles för mycket att göra så hon tyckte jag borde ta en ledig dag.
På fredag är alltså även gustav ledig och tanken är att vi ska ut o köpa saker då. utforska berlin för sista dagen.

Hoppas allt är bra därhemma. snart kommer vi igen så akta er!

Här får ni lite bilder från vårt boende och den baksida som står nämnd ovan.




1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mycket trevligt att hora ifran er, eller i alla fall dig Nils. Maste dock gora en rattelse. du far ursakta mig.. men nej, gugge ar endast kar i mig. Datorn ar han mest besatt av.. eller? Haha... Skamt och sido. Hoppas sista dagarna blir feta! See ya!

4 april 2007 kl. 23:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida